Lodowy Szczyt – nie każda góra Cię wpuści

To było zarówno wyzwanie, przygoda i dobra lekcja pokory. Lodowy Szczyt w Tatrach pokazał nam, że nie każda góra nas wpuści na siebie.

Lodowy Szczyt (2627 m n.p.m.) najwyższy szczyt w grani głównej Tatr Wysokich, jest też trzecim co do wysokości (po Gerlachu i Łomnicy) samodzielnym szczytem tatrzańskim. Ciekawostką jest to, że między listopadem 1938 – wrześniem 1939 był najwyższym szczytem Polski.

Lodowy Szczyt tatry slowacja Pasja Gora (1)

Pojechaliśmy z przewodnikami Polskiego Klubu Alpejskiego, którzy dbali o bezpieczeństwo kilkuosobowej grupy. Pobudka o 4:00 w sobotę i wyjazd na parking w Stary Smokovec. Później już tylko w górę 🙂

Lodowy Szczyt tatry slowacja Pasja Gora (2)

MonikaSzlawieniec Lodowy Szczyt tatry slowacja Pasja Gora

Autor zdjęcia: Monika Szławieniec-Reczuch

Wyszliśmy z Doliny Jaworowej, żeby uniknąć lawinowych miejsc weszliśmy w jej głąb. Później cofając się nieco podeszliśmy pod grań. Po tym manewrze trafiliśmy na szlak nr. 8 na poniższej grafice.

LodowySz_N_topo taternik.net

Zdjęcie z oznaczonymi szlakami pochodzi ze strony www.taternik.net

Lodowy Szczyt tatry slowacja Pasja Gora (3)

Lodowy Szczyt tatry slowacja Pasja Gora (4)

Lodowy Szczyt tatry slowacja Pasja Gora (5)

Wejście na Lodowy szczyt prowadzi przez mocno wyeksponowaną część grani Lodowego Konia. Skusiła nas wizja widoków kilometrów okolicznych gór i dziesiątek lub setek metrów przepaści pod nami. Niestety pogoda nie dopisała i nie dość, że widoków nie było, to i wejść na sam szczyt się nie udał. Mieliśmy lekcję tego, kiedy się wycofać, mimo wielkiej chęci brnięcia dalej, żalu wydanych pieniędzy i straty czasu na podróż.