Monte Rosa – LIPIEC 2020

Dwa dni, pięć szczytów w masywie Monte Rosa. Super ekipa i piękne Alpy Pennińskie.😁 💪

Trasa

Czwartek

Z parkingu wjechaliśmy kolejkami i ostatni kawałek doszliśmy do schroniska Gnifetti hut (3.647), Aklimatyzowaliśmy się w pięknej pogodzie.

Piątek
Po szybkim śniadaniu wyszliśmy na szlak. W pięknym słońcu weszliśmy na:

Piramide Vincent (4,215 m)
Ludwigshöhe (4,341 m)
Parrotspitze (Punta Parrot) (4,436 m)

Sobota

Ze schroniska weszliśmy na Zumsteinspitze (Punta Zumstein, 4,563 m) Mogliśmy podziwiać widok na Dufourspitze.

Spaliśmy w najwyżej położonym w Europie schronisku Margherita (4.559 mnpm), na szczycie Signalkuppe (Punta Gnifetti) (4,553 m).

Okazało się, że żaden z nas nie pospał. Góry pokazały jak potrafią utrudnić życie małą ilością tlenu.
Położyliśmy się ok godz. 20 i zasnęliśmy szybko, ale po 2-3h obudziły nas bóle głowy, pragnienie, trudność w oddychaniu, zatkany nos. Planowaliśmy pobudkę o 4:15, ale wcześniej stwierdziliśmy wspólnie, że nie ma sensu się męczyć i wstaliśmy.

Niedziela

Schodziliśmy ze schroniska jako jedni z pierwszych. Szliśmy w ogromnej mgle i po świeżym śniegu, bez widocznych śladów.

Noclegi

Spaliśmy dwie pierwsze noce w Gnifetti hut (3.647), to była dobra baza aklimatyzacyjna i wypadowa. Spore schronisko, nowe łazienki i prysznice (płatne).
Trzecią noc spędziliśmy w Capanna Regina Margherita Hut (4.556m), na szczycie Signalkuppe (Punta Gnifetti) (4,553 m). Jest najwyżej położonym schroniskiem w Europie.
Schronisko ma klimat górski, do tego stopnia, że nie ma wody. W toaletach tylko płyn do dezynfekcji rąk. Warto mieć ze sobą kilka chusteczek nawilżanych, żeby wziąć “prysznic” 🙂

Oba schroniska były czyste, miła obsługa, można płacić kartą. Po schronisku chodzi się w dostępnych tam crocsach, więc nie trzeba zabierać swoich klapek.
W łóżkach są poduszki i ciepłe kołdry, wystarczyły linery (prześcieradło do śpiwora).
Oba serwują swoją pizzę, nie jest jakaś wybitna, ale syta.

Śniadanie serwowane jest w godzinach 4:00-6:00, ale ok 5:00 już nikogo nie ma i obsługa zaczyna sprzątać. Jest w formie bufetu, chleb, żółty ser, salami, dżem, do tego herbatniki, kawa i gorąca herbata, którą można wlać do termosu.
Nie wykupiliśmy opcji z obiadokolacją, ale widzieliśmy, że były spore porcje, a w Margherita były na misach smażone ziemniaczki i żeberka 🙂

Poniżej jest też schronisko Mantova (3.498m). Jest tańsze i widzieliśmy, że sporo osób wychodziło z niego w górę.

Jest jeden operator schronisk, co ułatwia rezerwację i ustalanie szczegółów. Rezerwacji dokonuje się na stronie, później wystarczy opłacić zaliczkę.
info@rifugimonterosa.it

Mantova hut (3.498m)
Bed & Breakfast: 47,00 €
Half board: 70,00 €

To był jeden z najpiękniejszych wyjazdów.